کمپوست قارچ-هیتر قارچ-تجهیزات سالن قارچ-رطوبت ساز-هیتر

کمپوست قارچ-هیتر قارچ-تجهیزات سالن قارچ-رطوبت ساز-هیتر-بذر قارچ-ازن ساز-دفع حشرات-کاغذ کرافت-دستگاه جوجه کشی-هوا باتور-تجهیزات گلخانه-نوار تیپ

کمپوست قارچ-هیتر قارچ-تجهیزات سالن قارچ-رطوبت ساز-هیتر

کمپوست قارچ-هیتر قارچ-تجهیزات سالن قارچ-رطوبت ساز-هیتر-بذر قارچ-ازن ساز-دفع حشرات-کاغذ کرافت-دستگاه جوجه کشی-هوا باتور-تجهیزات گلخانه-نوار تیپ

کنترل دما در سالن های مرغداری

کنترل دما در سالن های مرغداری

نترل دما از مهمترین مباحث در سالن های مرغداری بشمار می آید. در هر مرحله از رشد یک دامنه دمای عملکرد مطلوب وجود دارد که در این محدوده دمایی، پرنده می تواند از انرژی موجود در خوراک به بهترین نحو برای رشد استفاده نموده و ضریب تبدیل مطلوبی داشته باشد. باید توجه داشت که اگر بدون در نظر گرفتن سن و وزن جوجه ها و بصورت غیراصولی کنترل دما صورت گیرد و دمای سالن از حد مجاز گرمتر شود، جوجه ها نسبت به دان ب یاشتها شده و یا اگر دما از حد مجاز تعیین شده سردتر گردد، مصرف دان بیشتر خواهد شد ولی انرژی حاصل از تغذیه صرف گرم کردن جوجه ها می شودبنابراین در طول دوره پرورش باید کنترلی دقیق بر روی دما صورت گیرد.

محدوده دمایی مطلوب از گله ای به گله دیگر متفاوت بوده و به نژاد، جنس و فرمولاسیون غذایی پرنده بستگی دارد. دمای بهینه در طول دوران پرورش کاهش یافته در حالی که دفع حرارت گله روندی افزایشی دارد، به عنوان مثال رشد پرندگان در دمای مطلوب 32 درجه سانت یگراد آغاز شده و با افزایش رشد، کاهش م ییابد و روند نزولی دما در سن 5 هفتگی به 21 درجه می رسد. باید به این نکته توجه داشت که حفظ دمای بهینه در ابتدای روزهای آغازین رشد بسیار مهم است. کاهش عملکرد پرنده در روزهای اولیه رشد به هیچ عنوان در مراحل بعدی رشد جبران نخواهد شد.


  
نکته آخر اینکه همواره رفتار پرند ه ها و دمای مؤثر را بررسی کرد. رفتار پرنده ها بهترین معیار برای بررسی تناسب و یا عدم تناسب دمای سالن است.

گرمایش در سالن های مرغداری

در سالن های مرغداری هیترها بوسیله ترموستات کنترل می گردد، همان طورکه در در سالن های مرغداری هیترها بوسیله ترموستات کنترل می گردد، همان طورکه درآزمایش های متعدد مشاهده گردیده، بهترین نوع ترموستات های موجود در بازار رقمی بین 3 الی 4 درجه خطا دارند و برای هر دفعه تنظیم آنها کارگر باید به درون سالن رفته و تغییرات لازم را اعمال نماید.

معایب استفاده از ترموستات های قدیمی را می توان بصورت زیر لیست نمود:

  • هوای سالن بیش از حد مجاز گرم شده و مرغها نسبت به دان بی اشتها می شوند.

  • هوای سالن کمتر از حد مجاز سرد شود و در نتیجه مصرف دان بیشتر ولی انرژی حاصله صرف گرم کردن جوجه ها می شود.

  • افزایش مصرف سوخت و هدر رفت انرژی بدلیل خطای بالای ترموستاتها

  • طول عمر پایین

  • نیاز به تنظیم ترموستاتها از درون سالن

  • عدم امکان گزارش گیری در سیستم ترموستات

  • تنظیم ترموستاتها توسط افراد غیر مسئول و بدور از نظارت مدیر فارم
  • شماره تماس جهت  ثبت سفارش و راهنمایی برای راه اندازی سالن مرغداری و تجهیزات و ادوات مورد نیاز مرغداری ( هیتر - آبخوری - دانخوری - فن  - ازن ساز - ضدعفونی کننده - دستگاه های جوجه کشی ):09199762163(وایبر-تلگرام)
  •  09120578916
  • www.ttakco.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.